torsdag 29. desember 2011

Året 2011

Året 2011 begynte som greit, jeg hadde lenge tenkt på å gjøre noe med røykeslutt og livs endring, men jeg turte på en måte ikke.
Det var ikke før ei venninne – Elisabeth nevnte at hun hadde planer om å springe Oslo halvmaraton jeg gjorde noe.
Jeg hadde jo ikke lyst å være noe dårligere en henne, og det var jo en fin måte å slutte med en dårlig vane på. Selv om det var fryktelig skummelt å slutte så angrer jeg ikke.

Februar gikk jeg til Elixia for å høre hva som måtte til for å bli god, og før jeg viste ordet av det hadde jeg skaffet meg en PT – Sindre. Uff og huff hvor dårlig form jeg var.
Men formen ble bedre og bedre. Rundt april/ mai var jeg nok på topp form, men det var jo også da skadene mine begynte å komme!
Sindre var en utrolig dyktig og inspirerende trener ( som er savnet dypt), og han fikk meg til å forsette selv om jeg hadde lyst å gi opp når skadene begynte å komme.
Det var utrolig moro å være i god form, jeg følte meg fantastisk og hadde utrolig mye energi. Holdningen min var begynt å bli bra og jeg følte meg rett og slett topp!
Men så mistet jeg super treneren min og motivasjonen min har falt sammen med skadene mine. Selv om jeg har fått en ny trener (som også er sykemeldt) så er ikke formen min der jeg egentlig kunne ønske meg når året var omme. I det siste har jeg rett og slett vært lat for å være ærlig.

Denne latskapen og motivasjonen er det noe jeg må jobbe videre med i 2012. Jeg er ikke så fan av nyttårsforsetter eller mer på livs endringer. Jeg er nok fortsatt på den veien der, og har fortsatt lett for å ta noen stikkveier jeg bør få en stopper for.

Noen mål har jeg for meg selv i 2012 og det er bla at jeg skal bli en bedre svømmer, og jeg skal finne frem motivasjonen til styrketreningen igjen.

Hvordan synes du at treningsåret 2011 for deg har vært?
Har du noen nye mål for 2012?


Nina

2 kommentarer:

  1. Lykke til i 2012, håper det blir et bra treningsår for deg! Og gratulerer med røykeslutt og livsstilsendring! :)

    SvarSlett