tirsdag 17. januar 2012

Mål med treningen.


De fleste som begynner å trene, ønsker at treningen skal gi dem en forandring i kroppen/hverdagen.
Det er flott å ha et mål med treningen, spesielt dersom du setter deg realistiske mål. Da er sjansen for at du når dette stort, og når ønskede resultater kommer holdes motivasjonen oppe. Da er du inne i en god sirkel som lett kan bli en sunn vane!

Ofte kan det lønne seg å ha både mange mindre delmål som leder mot et hovedmål. På den måten er det lettere å "se lyset i tunnelen" og holde seg gående. MEN, noen ganger trenger man litt ekstra oppfølgning. Kanskje man syns det er vanskelig å sette seg et godt mål. Et mål bør være både spesifikt, målbart, ambisiøst, realistisk og tidsbestemt. Et smart mål.

Den siste uken har jeg begynt å tenke litt på hva er mitt mål med min trening. Jeg har jo ikke noe maraton som mål lenger, slik jeg hadde når jeg startet reisen mot et sunnere liv i 2011. Men et eller to mål har jeg, og det er å gå ned noen kilo og bli fastere i fisken.
Derfor har jeg satt meg tre delmål frem til sommeren.
·         Jeg skal kunne å stå planken perfekt (uten krum rygg, skuldrer som hever seg og hofte som daler) i ett minutt
·         Jeg skal kunne å ta minst 5 perfekte pushups
·         Jeg skal klare å svømme non stop i 30 minutter



Hva er dine mål med treningen?

                                                                
Nina

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar