søndag 17. juli 2011

Lettbent

For et herlig sommervær det var i går!
Etter en hel dag i Frognerparken, tok jeg sykkelen å syklet ut til Bygdøy. Jeg hadde bestemt meg får å ta en lett joggetur siden det er første gangen på lenge. Hadde jeg behov for å gå så skulle jeg tillate meg det. Turen skulle gå i sneilefart til Paradisbukta og tilbake.
Jeg parkerte sykkelen rett etter overgangen fra Skøyen, der hvor bruen går over hovedveien. Jeg gikk opp bakken for å ikke starte for brå, men etter 5 min så fikk jeg likevel hold. Det er så typisk meg å få hold så fort når jeg har hatt en pause fra løping. Jeg bet tennene sammen og bestemte meg for at jeg ikke skulle bry meg. Bena kjentes så lette så jeg hadde ikke noe lyst å stoppe riktig enda. Etter den brattebakken som går inni skogen fra Bygdøy sjøbad, da kan jeg ta en gå pause. Den bakken er en drøy bakke, og pulsen går alltid nært makspuls når jeg har kommet meg opp, men når jeg var på toppen så var jeg så godt i gang og pause det kunne jeg ta når jeg kom til Paradisbukta. Vips så var jeg på Paradisbukta! Det gikk så fort at jeg bare fortsatte til Huk. Og før jeg fikk sukk for meg igjen så var jeg jammen meg på Huk også! Bena var så lette at jeg følte jeg bare svevde!
På Huk var jo det som vanlig mye folk som koset seg i solen, og på vei hjem langs strandlinjen kjente jeg brente grillpølser hele veien.
Konklusjonen over turen min var at dette var den gøyeste turen jeg har hatt på lenge! Herlig å være tilbake! :)




Huk




Nina

2 kommentarer:

  1. Fin lørdag! :-)

    SvarSlett
  2. Så deilig! Jeg digger sånne turer! Som regel kommer de når det er en stund siden jeg har løpt - gjerne en uke eller ennå mer. Da er jeg jo så lett og fin i beina. :o)

    Håper det funker med mer løping for deg heretter. :o)

    SvarSlett