onsdag 3. august 2011

Ferie

Denne uken startet jeg endelig min etterlengta ferie. 3 uker har jeg, og alle ukene skal brukes i Norge.
Lørdag kveld fikk jeg besøk av mamma, pappa og mine to nieser på 8 og 19 år.  I helgen har det vært Syden temperatur i Oslo. Herlig!!Lørdag kveld var vi en tur å så på blomsterhavet ved domkirken og søndag tok jeg med meg mine nieser på Frognerbadet. Store deler av dagen der gikk med på å ligge i bløt i vannet. Helene på 8år var jeg sikker på at hun skulle få utvekst av svømmehud slik hun lå å plasket i vannet! Ikke enkelt å lokke opp en bade and ut av vannet, men det gikk! Mitt ønske var jo at hun kunne ligge å plaske selv i bassenget mens jeg og min niese på 19 år kunne ligge å nyte solen, men det var ikke så enkelt som jeg hadde tenkt meg. Det var stadig vekk ” se på meg nå Nina” Ser du? Nina!” Så jeg ga opp etter hvert å hoppet uti slik at vi kunne leke sammen! Til stor glede for både henne og meg. :-) Senere på kvelden var hele familien på teknisk museum. Jeg tror nok vi voksne hadde det mer moro i kjelleretasjen enn hva hun på 8 år hadde. Synd at tiden gikk så alt for fort for det er et stort og morsomt museum hvor en kan hver en hel dag!
Mandag gikk til shopping og det var også dagen hvor min kjære mor fylte år. På kvelden var vi ute å spiste en bedre middag på Food Story. Jeg har mang en gang spist den fantastiske lunsjen de har der, men aldri smakt middagen de har der på kveldstid. Den var like fantastisk som lunsjen så jeg anbefaler å spise der på det sterkeste!
Tirsdag var det den lange bilturen hjem til Ålesund. 9,5time brukte vi, og det er 1,5 time lenger en normalt. Jeg lover jeg var drit lei av å kjøre bil så nå skal jeg være her på mammas luksushotell  å nyte ferien min i noen dager.

Marianne leser kort til de bårørende og de som har godt bort i tragedien.

Kos på frognerbadet.

Det hører til å ta et bilde forran slottet!
Meg og Helene
Skål!
Helene har fått blåbærsaft i vin glass også er det mamma som fylte år!

Det er et typisk sommer vær her på Sunnmøre. Solen har skint i dag men det har ikke vært fritt for skyer eller regn byer.
I kveld ble det en rask tur på Høgkubben (et lite fjell som ligger rett utenfor stuedøra - 450moh). Turen gikk lett oppover. Jeg gikk non stopp og noen av bakkene er bra bratte. Jeg hadde bestemt meg for å gå fort opp å småløpe ned. Det var en herlig tur og følelse av at jeg var på mini råskinet! Det var bra mye gjørme og mye røtter og steiner som var glatte, men et mykt og godt underlag å løpe på! Brukte 49,5 min fra døra og opp på toppen. Tror det er vanlig å bruke 55 min så det er jeg godt fornøyd med! Planen er at før jeg drar hjem så skal den turen gå raskere. Så det er bare å stå på Nina!

Det er godt det finnes vaskemaskin!

Nå skal jeg nyte min 4 tallerken med rips og vaniljesaus! Nam!!