tirsdag 15. november 2011

Miss muscles..

I dag har jeg vært å trent styrke sammen med PT snille søte Gina.
Før jeg gikk bort på treningen så prøvde jeg en kjole jeg skal ha på meg til et bryllup på nyttårsaften, men selvfølgelig så gikk ikke glidelåsen helt igjen!  Sukk..
 Jeg luftet mitt problem til Gina og hun mente at dette var ikke noe problem å få fikset. Så i dag har jeg altså trent ekstra hardt og musklene som er trent er:

M. trapezius (kappemuskelen)
M. latissimus dorsi (den brede ryggmuskelen)
M. erector spinae (den store ryggstrekkeren)
M. rectus abdominis (den rette bukmuskelen):
M. obliquus externus abdominis (den skrå ytre
bukmuskelen):
M. obliquus internus abdominis (den skrå indre
bukmuskelen)
M. transversus abdominis (bukens tverrmuskel):
M. pectoralis major (den store brystmuskelen)
Art. coxae (hofteleddet)
Art. genus (kneleddet)
M. quadratus femoris (den firkantete lårmuskelen)
M. gluteus maximus (den store setemuskelen)
M. rectus femoris (den rette lårmuskelen)
M. vastus lateralis (den laterale brede lårmuskelen)
Hamstring (består av flere muskler på baksiden av lår

OBS! det er flere av musklene som blir tatt under en øvelse.

Sener denne uken kan jeg ta fortelle litt om hvilken funksjon noen av disse musklene har.
Er der noen ønsker?
Super woman meg :)

Nina

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar