mandag 19. september 2011

Et lite hjerte sukk..


Det har blitt lite blogging om løping og trening generelt, slik som planen min var når jeg startet bloggen.
Jeg hadde overhode ikke forutsett at jeg kom til å slite med skader og måtte trene alternativ trening.
Og da det er ikke all alternativ trening jeg kan trene engang.
I dag skulle jeg egentlig trene med PT, men fikk en tekst om at han var syk. Så da ble dagens plan endret.
Jeg har en del tv serier som jeg ikke har fått sett men tatt opp. En tv kveld en mandags kveld er jo lov! Jeg blir fort rastløs av å sitte stille og har på godt norsk maur i rumpa, så det ble ikke så mye tv-titting. Fikk vel egentlig mest lyst på frisk luft en å sitte på rumpa så etter 15 min, kledde jeg på meg å gikk ut.
Det var godt å få litt musikk på ørene og kjenne den friske høstluften. Når jeg  gikk gjennom Frogner parken koset meg med god musikk og egne tanker. Jeg har en tildens til å gå å drømme meg bort i helt urealistiske drømmer! Lukke meg inn i Ninas verden ;)
Ved skolen bak Frogner parken stod en løpegruppe klar til start. Jeg titta på de og kunne se at par av jentene var ivrige i å komme i gang. Da kjente jeg det stakk litt i hjerte og hele meg bare skrek inni meg ”jeg vil også løpe!” Kjente et par tårer i øyekroken som jeg tørket fort bort. Tenk nå skulle jeg egentlig vært i min beste form, og kjent både på sommerfugler og nerver før Oslo halvmaraton som er rett rundt hjørne!
Jeg mista litt gleden av å være ute etter at jeg så de, drømte meg rett og slett bort i det å løpe! Gleden ved å være ute å kjenne kald klar luft, mørke som stiger på og bare presse seg selv litt til og litt til! Plutselig la jeg merke til at alle var ute å løpte i kveld. De hadde nok vært der før løpegruppen også men jeg la bare ikke merke til det i gleden min av å være ute!
Etter en liten stund når jeg var ferdig  å sippet og synes synd på meg stund et par minutter kom jeg på bedre tanker. Motiverte meg selv litt - for neste år, DA er jeg skadefri og kan løpe halvmaraton med glans! Må bare bli skadefri og trene litt alternativt imens…




Nina

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar