lørdag 10. september 2011

Helg!

I går hadde jeg besøk av to nydelige svenske venninner, og for første gang i mitt liv laget jeg lammestek. Jeg måtte jo selvfølgelig ringe hjem til mamma et par ganger for å få veiledning, men steken ble utmerket bra selv om det ikke var mor som var på kjøkkenet! ;) Servert potetbåter, sopp og rødvinsaus til. Til dessert hadde jeg laget blåbærpai. Det var en absolutt vellykket fredagskveld, og rester har jeg til kos i kveld J


Kl 09.00 var jeg på min andre vakt på elixia colloseum.  I dag var det ikke fult så mange barn som sist lørdag. I dag var det bare kos, og jeg kjente litt eggstokkene mine som kunne løpe litt løpsk etter å kose med et par babyer. Fikk til og med tid til å bli kjent med et par nye kollegaer. Og det var jo hyggelig. Men det som ikke var like hyggelig var å få ”brødskive med syltetøly preken” av min PT. For en tid til bake så laget han en kostholdsplan til meg og der var det overhode ikke noe brødskive med jordbærsyltetøy på i den planen! Husker jeg rett så var der faktisk ikke noe karbohydrater i det hele tatt. Jaja, tatt på fersken så det er vel bare å legge fra deg den brødskiva da, og tilbake til planen. Kanskje jeg klarer å gå ned de siste kg jeg vil ned. Men det er bare så fryktelig vanskelig!! Jeg er jo sulten hele tiden, brød metter jo så mye mer. Og for å ikke snakke om alt det søte som ikke står på planen som jeg har så lyst på! Sukk! Live er hardt!!

Etter arbeidstid tok jeg meg en liten treningsøkt på elipsemaskinen. 45 min ble det med en gjennomsnittspuls på ”vet ikke”...Hvordan finner en ut av det? Jeg har pulsklokke men hvordan ser jeg det?
Nå er det sofaen resten av dagen, og koser meg med rester fra blåbærpaien (godt at PT Sindre ikke ser det, og gir meg en ”blåbærpai preke også”), te å lese blogger.
I kveld er det skal vi danse og det gleder jeg meg til å se!



Ha en super lørdag alle sammen! :)

Nina

4 kommentarer:

  1. Mmm, den steken hørtes god ut! :)
    Det er en garmin-klokke du har, er det ikke? 305? I så fall skal du kunne se snittpuls både under "historikk" og når du laster ned til f.eks. connect.garmin.com? Regner med at de fleste pulsklokker har den funksjonen!

    SvarSlett
  2. Ja det er en garmin foreunner110. er det AVG hr som er snittpulsen?

    SvarSlett
  3. Takk Astrid! Blir mer og mer interessant det her med pulsklokke :) Er mye en kan finne ut :)

    SvarSlett