torsdag 23. juni 2011

Mens jeg venter

Jeg var hos fysoterapauten tirsdag for siste gang. Da lovet han meg at lørdag kan jeg begynne å løpe igjen. Jeg ble så glad at jeg måtte holde meg selv igjen så jeg ikke kastet meg rundt halsen på han!
Siden jeg fikk gladnyheten har jeg begynt å gjøre meg klar til løpeturen jeg skal ta meg på lørdag. Kjøpt meg nye Adidas adistar salvation 2W sko, en bok som heter best i løping som jeg drukner nedi hver kveld og i tillegg har jeg begynt å snuse på løpeplaner.
Grete Waitz løpeplan er jo til en hel maraton, så jeg er litt usikker på om jeg skal prøve meg på den. Jeg skal jo tross alt bare løpe en halv maraton. I boken  jeg har kjøpt er det en løpeplan til halv maraton, i tillegg så har Iform også en grei plan på nettsiden sin, men litt usikker på om den er helt optimal. Litt usikker på hva jeg skal velge, men heller kanskje mest mot planen i boken.
Jeg har jo aldri løpt halv eller hel maraton, men hva tror dere? 

Boken jeg drukner nedi før jeg sovner.
Her finner jeg mye nyttig informasjon!

Gleder meg til jeg kan prøve de i skogen!

Nina

4 kommentarer:

  1. Beste som fins er å legge seg ekstra tidlig så man kan lese løpebøker/-blader mens øyelokkene blir tyngre og man forsvinner inn i løpedrømmeland. Han Lauvstad har stadig spinningtimer på SATS hvor jeg trener, og han har mye kunnskap innabords!

    SvarSlett
  2. Så flott at du kan begynne igjen på lørdag! Det blir herlig :) Og gratulerer med nye sko!
    - Grete Waitz har også halvmaratonprogram, altså, sjekk på oslomaraton.no. Jeg ville valgt det programmet du selv synes ser morsomt ut, i forhold til hvilken måte du liker å trene på!

    SvarSlett
  3. Jepp, GW har et program for 10km/halvmara som er basert på litt kortere treningsturer enn maratonprogrammet og som går over 12 uker. Absolutt overkommelig hva gjelder intervaller og antall økter. Jeg har linken liggende på bloggen min om du ikke finner den på oslomaraton.no
    Lykke til på lørdag :o)

    SvarSlett
  4. Takk for tips! Da skal jeg sjekke halvmaraton programmet til GW! Dere bloggvenner er gode å ha! :-)

    SvarSlett