torsdag 30. juni 2011

Trening sammen med TC

I går hadde jeg min første intervalløkt sammen med TC i Frognerparken. Jeg var litt spendt på hvordan dette ville gå. Hvordan var formen min i forhold til de? Kommer jeg til å ligge bakpå hele tiden? Finner jeg møteplassen deres?
Jeg var ute i god tid og møteplassen fant jeg. Faste løper kom inn fra alle kanter, og til slutt kom også Siri som har tatt det store initiativ til campen. Ei blid og hyggelig dame! :-) Vi startet oppvarmingen med to rolige runder ”siste par ut”, med 3-4 drag på alle parene. Deretter var det 5 doble på programmet.  Heldigvis så var det opp til hver enkelt hvor stor runden skulle være. Jeg hang meg på den minste runden, siden det er en stund siden jeg har løpt. Første 2 rundene gikk veldig bra. Jeg kuttet ikke i svingene og jeg ble son passe sliten. På runde tre begynte jeg å kjenne at pulsen var høy og bena begynte å bli tunge, men jeg hang meg på likevel. Litt kutting i innersvingen ble det, men jeg kom meg gjennom. Etter de fjerde runden måtte jeg  stoppe, da ville ikke akillesen samarbeide med meg lenger. Siden fysoterapauten har sakt at det er ok at jeg løper  så lenge jeg ikke kjenner betennelsen.
Det var en morsom treningsøkt, Siri var flink til å inspirere oss løpere som ble sliten. Jeg kjenner at treningsgleden endelig begynner å komme tilbake. En skal ikke se bort fra at jeg dukker opp i Forgnerparken neste onsdag også!

Intervall runden
Pulsen gikk mye opp og ned ja...

Nina

5 kommentarer:

  1. Så hyggelig at du ble med! Jeg kunne dessverre ikke være med i går, og nå er det snart ferie - men jeg håper vi sees i parken i august! :-)

    Lurt at du ga deg da smerten kom!

    SvarSlett
  2. Det gjør vi nok Astrid! :-)

    SvarSlett
  3. Jeg misunner dere Treningscamp altså.

    Synd akillesen ødela litt, får håpe den ordner seg raskt.

    SvarSlett
  4. Ja, det håper jeg også! Hvorfor er ikke du med Toneklone?

    SvarSlett
  5. Vakker pulskurve! Heldige dere som bor i anstendig avstand til Frognerparken - skulle gjerne vært med jeg også :)

    SvarSlett