fredag 15. juli 2011

Endelig!

I dag er det en uke siden jeg tok kortisonsprøyten. I en uke har jeg måttet holdt meg i ro, og det har ikke vært lett. Det har vært dager hvor jeg har kjedet meg så mye at jeg trudde jeg skulle krepere. Ikke er det bare kjedelig å holde seg i ro, men kroppen min har rett og slett lid. Ryggen og nakken har stivnet og det har vært vondt, jeg har hatt sitte sår av å slite ut sofaen, og jeg har overhode ikke sovet så godt om nettene.

Starten av uka var nok verst. Da var det dårlig vær i tillegg, og jeg er ikke ei jente som klarer å sitte i ro hel dag å glo på kassa. Så jeg har fått ryddet litt i skap, men en blir lei av det også. Mandag var jeg lei av å rydde å vaske hele helgen, så da tok jeg frem bakeren i meg å baket en sjokoladekake til arbeidskollegane mine som ikke har tatt ferie. Den ble godt tatt i mot og jeg kom hjem med en tom kakeform.

Onsdag og torsdag var jo sommeren her i Oslo, så da benyttet jeg meg til å tilbringe timene ute i solen med gode venner eller en bok. For de som liker å lese anbefaler jeg å lese Banepiken av Kathryn Stockett. Den er så spennende at jeg har problemer med å slukke lyse om kvelden!

På jobben så har bedriftsidrettslaget en konkurranse hver måned, som går ut på å trene minst 10 ganger i løpet av den måneden. Vi har et skjema som må fylle ut og sende inn. Det er forskjellig premier hver gang, men stort sett er det et gavekort fra et kjøpesenter som vi eier. Jeg har aldri hatt noe vinnerlykke men hver måned siden januar har jeg prøvd lykken uten noe hell, helt til torsdag da jeg fikk en e-post fra bedriftidrettslaget om at Juli var jeg som var den heldige vinneren! Jeg vandt et gavekort fra Glassmagasinet på kr 500,-. Så før jeg dro hjem i dag så bar turen innom Estetique på glassmagasinet for å bruke gavekortet. For meg er parfymeri rene sukkertøybutikken nr 2. Skobutikk er nr 1 ;). Det var ikke lett å velge hva jeg skulle bruke pengene på, men til slutt falt jeg for en ny øyenskygge og en eyeliner.




Etter jeg hadde spist middag og tatt en liten siesta på sofaen så bar lykken meg til Elixia Colosseum. Nå var det over en uke siden jeg hadde trent, og jeg tror det er andre gangen i år jeg trener styrke uten PT min. Var rart å trene uten Sindre som pusher meg, men jeg synes jeg var flink å pushe meg selv denne gangen. Det var jo selvsagt ikke like slitsom økt som når Sindre leker Hitler men jeg ble sliten og det var herlig å få bruke kroppen igjen! Det var ganske lite folk der så det var heller ikke noe venting av apparatene, og tiden gikk fort.

Jeg tok:
Nedrekk: 15*4 rep a`22kg
Planken: 1 min * 2
Ro: 12*3 rep a`30kg
Planken: 45 sek * 2
Triceps: 15*4 rep a`4 kg
Planken: 1 min * 3
Skulderpress: 10*4 rep a`4 kg
Planken på bossu ball: 1 min* 3
Rygghev: 15* 4 rep
Crunch på ball: 25* 4 rep

I morgen er planen at jeg skal sykle til Bygdøy å ta en lett løpetur der.
Blir spennende å se hvordan akillesen vil reagere.

Nina

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar