søndag 23. oktober 2011

På egenhånd

Fra og med i morgen er jeg på egenhånd, vel nesten da…min originale PT har reist til Sveits for å bli operert. Jeg har fått en erstatter men jeg skal ikke ha henne like ofte som jeg hadde Sindre.
Kontorsyndrom
Hele uka har vi trent sammen. Jeg har det så kaldt kontorsyndromet som jeg må bli kvitt, og for å forbedrebedre holdningen da har vi trent styrke på overkropp. Core, skuldre, ovre/nedre rygg.
Blir litt rart å få en annen trener når jeg har trent med Sindre i 8mnd. Lurer på hvordan overgangen vil bli. Hva vil hun fokusere på. Kommer jeg til å jobbe videre med det som jeg og Sindre har jobbet med? Kommer treningsnivået mitt til å dale eller vil jeg være flink på egenhånd nå?

I dag var jeg på Domus for første gang for å svømme. Det var ikke enkelt å finne frem. Eller jeg skal rett og slett ikke stole helt på GPS på telefonen min mer! Jeg gikk jo helt i fei retning og var jo bokstavlig på blåbærtur de første 20 min. Snak om å være blondis på tur da! Og jeg er jo ikke blond engang! :/
Svømte i ca 30 min, og både kneet og akillesen har det helt topp nå! Huden derimot ser ut som en rosin og jeg har allerede smurt meg inn med krem tre ganger!

Torsdag begynte  nett studiene mine. Har begynt på fitness deltid på Idrettshøgskolen. Planen er å bli enæringsveileder etter hvert. Men først må jeg lære meg om anatomien i kroppen. Gleder meg til den delen jeg må lære meg de latinsk ordene på muskler, ledd, og knokler!
Kanskje jeg til og med kan dele min kunnskap med dere etter hvert J

Ha en fantastisk søndag!

Klem

Nina

5 kommentarer:

  1. Flott at du har fått tatt din første svømming. Godt å komme igang. Annen PT kan jo vise seg å være bra - lykke til med det. (c:

    SvarSlett
  2. Har trent svømming i 10 år som barn . Må si at huden luktet klorin og hår ble litt grønn, men alt kommer til seg etterhvert. Svømming er fantastisk trening for kroppen. Jeg tør påstå at crowl og rygg er de beste styrkeøvelser

    SvarSlett
  3. Jeg må nok lære meg crow først, før jeg prøver meg på det..;)

    Men takk for hyggelige tilbakemeldinger :)

    SvarSlett
  4. Heisan:)
    håper de to neste øktene blir bra:)
    vekt ikke ned? men nå har du vel endret kroppssammensetningen din siste mnd? muskelmassen opp og fett% ned?

    vanskelig å si hvorfor vekt ikke går ned, om du har fokus på hva du spiser ( ikke for lite/for mye) og samtidig trener som du gjør?

    hvor lenge har den stått stille?

    :) god helg og god trening

    SvarSlett
  5. Det kan godt være men jeg har ikke sjekket. Tørr ikke heller med tanke på at jeg har hatt sipseforstyrellese for en tid tilbake

    SvarSlett