fredag 28. oktober 2011

Å son går no dagan…

Svømming
Etter søndagens økt har faktisk svømming begynt å bli veldig gøy og det er herlig å bade!
Jeg føler selv at jeg har begynt å få til en god teknikk på brystsvømming, og holder ut i opptil 25min uten pause. Har ikke noe mål på hvor lenge jeg skal klare det, men tar det litt etter dagsformen.
I tillegg til å trene brystsvømming prøver jeg meg litt på crawl. Eller det er bare med bena jeg plasker, så kaldt benspark teknikk jeg driver med!
Kjenner det sikkelig godt i ben og rumpe, og det passer meg perfekt siden jeg ikke får trent styrke i underkropp pga betennelsen i kneet.
Etter en svømmeøkt er jeg helt kaputt, ferdig, finito! Også sulten da gitt! Kan ha spist en hel flodhest etter jeg er ferdig! Hvorfor er det sik at en blir super sulten og helt ferdig etter en har svømt?
Etter en vanlig styrkeøkt hvor jeg kjenner jeg har brukt hver muskel i krinkel og krok på kroppen er jeg mye mer opplagt etter jeg har dusjet. Hvorfor denne forskjellen?



Egentrening styrke
Denne uken var det meningen at jeg skulle ha time med min nye PT, men hun måtte avlyse så da har jeg vært helt på egenhånd.
Litt rart egentlig, da jeg er vant med å trene med en trener som presser meg maks og plutselig må jeg gjøre det selv. Er nok ikke like god på det selv om jeg forestilte meg at Sindre stod på min høgre skulder med nazi blikk.
Først varmet jeg opp i 10 min.
Ryggtrening i slynger 15x4
Sitt up på bosu ball 20x4
Crunch med 5 kg 20x4
Nedtrekk 30kg 12x4
Roing 8 kg ( en og en arm) 15x4
Rygghev med 10kg 15 x4
Planken

Planken er overhode ikke noe favoritt så jeg kunnet nok ha pushet meg litt lenger på den, men pytt pytt..

Kort jeg laget til Sindre, når han skulle ut i sykemelding.
Legg merke til Hilter barten ;)


Studie
Denne uken har jeg lest tre dag a`2 timer per gang hittil. Det er rart å begynne å plugge igjen, og ikke så lett å forstå alt heller når jeg ikke har blitt forklart alt heller.
Jeg har lest om cellebiollogi, vev og blodet. I helgen er planen å ta en liten test av meg selv for å se hvor mye jeg har forstått og lært.





Nina

4 kommentarer:

  1. Du er flink!
    Skulle gjerne ha kunnet crawle.

    SvarSlett
  2. Svømming skulle man egentlig kjenne i armene, men når jeg går på ski kjenner jeg det mest i armene istedenfor i beina. (så dårlig teknikk jeg har).
    Når du svømmer er det viktig å holde alle fingrene sammen og ikke bare stryke vannet men ta sikkelig i . Jeg er svømmetrener og market hos barn at når det blir tungt så pleier de fort å jukse her. Håper det hjelper. Når det er snakk om å lese cellebiologi og blod ...hyggelig lesing, men mye pugging. Lykke til!

    SvarSlett
  3. hehe takker! den svømmeteknikken min kan nok bli bedre ja! Lurer på å melde meg på et kurs slik at jeg blir rå ogd og får mer utbytte av det!

    SvarSlett