mandag 19. mars 2012

Kurs helg

I helgen var første kurs helg for å bli spinning instruktør, og jeg kjenner at jeg blir mer og mer ivrig på å nå målet mitt.

Lørdagen startet med at vi ble kjent før vi gikk over til  celler, forskjellige typer vev i kroppen, nervesystemet og knokler i kroppen. Etter lunsj gikk vi over til noe jeg synes var mer spennende, nemlig muskler og atomiske plan og akser en jobber i når en gjør forskjellige bevegelser i kroppen.
Jeg har jo hatt om dette tidligere, men har ikke forstått det helt, men kurslederen som vi hadde i helgen han forklarte det ganske enkelt og da gikk det opp et lys for meg.

En annen ting er at jeg fikk en mye større forståelse for hvorfor en gjør de enkle øvelsene når en gjør styrketrening. Vet du hvorfor du gjør akkurat den og den øvelsen?

Nå har jeg masse pugge stoff og gleder meg til å lære enda mer! J

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar