mandag 5. mars 2012

Noen dager er ikke like gode som alle dager..

Hva er det som gjør at du noen ganger klare en øvelse lekene lett mens du en annen dag tar den akkurat samme øvelsen med lik vekt, men du klarer ikke halvparten? Er det fordi kroppen er sliten eller er det fordi motivasjonen er på bunn?

Jeg hadde en pyton treningsøkt i dag med min PT. Jeg kan ikke huske sist jeg hadde en treningsøkt der jeg var så demotivert som jeg var i dag, og det var slett ikke noe gøy! Spesielt når jeg  forje uke ga mer en maks på hver treningsøkt jeg hadde ( trente ca 10 timer forge uke).
Jeg spurte treneren min om dette, hva var det som kunne gjøre det, og han sa ” jeg ser på deg at i dag er du ikke motivert”. Det stemte på en prikk! I dag når jeg kom på treningen så var jeg litt motivert, men når jeg så måtte gjøre de samme harde øvelsene i dag som jeg gjorde forje uke så kom sperren med en gang!  Alle sanser ropte Neeeei!! Var det bare fordi jeg vet hvor slit det er? Var det fordi jeg har nådd mitt mål og føler at jeg kan hvile litt på laurbærbladene? Det var vel kanskje en god blanding, men det ga meg ikke noe god selvfølelse etterpå når jeg vet hvor hardt jeg kan gi.

I morgen var planen at jeg bare skulle ta en spinningøkt, men Sindre overtalte meg til å ta en time sammen med han først. Jeg hadde ikke noe lyst, men etter å ha lest dette innlegget fra Fitnessbloggen så kjenner jeg at i morgen da skal jeg være like flink som jeg var sist uke. For hos meg så er det god følesen og mestringen som er Driven kraften for at jeg liker så godt å trene.

Hva er din drivkraft for trening?
                                                                
Klem Nina

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar