mandag 2. januar 2012

Mental trening

I dag, som halve Norge var jeg på åres første treningsøkt.
Etter en november med bare svømmetrening og en desember hvor julegrisen kom frem var det rett og slett hardt å begynne å trene igjen.
Timen jeg hadde bestemt meg forå gå på heter Back 2 basic, som er det som sirkeltrening.
Allerede etter middagen i dag begynte unnskyldningene for å ikke trene komme. ”er så trøtt! Trenger å hvile meg etter en lang og sen biltur fra Ålesund til Oslo” ” det trengs å ryddes her”. Jeg bare kjente hvor mye jeg gruet meg, men på trening kom jeg meg. Selv på treningen var unnskyldningene til stede. Har du noen gang vært på trening og gitt deg selv mange dumme unnskyldninger for å ikke gi maks? Det gjorde jeg i dag. Det var rett og slett en større mental trening en fysisk trening for meg. Jeg hadde så lyst å gi opp, men jeg forsøkte hele tiden å holde koken og ikke være en slapp fis.  Etter en time og 20 min var timen over og jeg kom meg gjennom det. Svett men ikke fullstendig utslitt, og følte meg rett og slett veldig utrent. Kanskje jeg er tilbake på start som jeg var for et år siden?  Jeg må nok trene opp den psykiske delen også etter så lang  trenings pause, men det skal jeg nok klare. Jeg vet jo selv hvor god form jeg var på topp og hvor mye jeg kan klare å yte J Gir ikke opp J



Har du vært å trent i dag?


Nina

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar