tirsdag 10. januar 2012

Svømming som trening!



Etter at jeg inneforstått med meg selv på at jeg ikke kan løpe på veldig lang tid, har jeg begynt å svømme et par dager i uka. Litt kjedelig var det i begynnelsen. Kansje fordi at jeg ikke hadde noe mål med selve treningen men nå synes jeg faktisk at det begynner å bli gøy og ikke minst er det helt herlig å ligge å plaske i bassenget!

Men viste du at en mer skånsom og kalorislukende mosjon som svømming finnes rett og slett ikke?
I vannet får du altså gratis kaloriforbrenning som du ikke merker at du må jobbe for. Hvis du svømmer fort, får du også trent kretsløpet og alle de store muskelgruppene, og dermed forbrenner du enda flere kalorier.
Du blir også smidigere av å svømme, spesielt når du svømmer brystsvømming og butterfly. Men den største fordelen ved svømming er nok at det er ekstrem skånsom mosjon. Skadesrisikoen er nesten null, og derfor egner svømming seg virkelig godt til folk med en tendens til å få skader.Slik som meg J
Så nå får jeg bare håpe at jeg blir skadefri og formen kommer seg opp etter all jule kosen.
I morgen blir det årets første PT time med PT sindre som har kommet tilbake. Jeg både gleder og gruer meg.


                                                                
Nina

3 kommentarer:

  1. Hver gang jeg ser noen som skriver om svømming tenker jeg på at jeg ennå ikke har besøkt Ringeriksbadet...ett nytt badeanlegg her på Hønefoss. Det er josuperdeilig så svømme..og som du sier...super mosjon:) Synes du er flink jeg. og lykke til med PT-time:)

    SvarSlett
  2. Så bra at du har funnet veien til vannet ;-) jeg skal.... jeg skal.... jeg skal..... jeg skal også.... snart!!! ;-) huff det sitter langt inne men det er jo såååå digg når man først kommer i gang! Lykke til i det nye året ;-)

    SvarSlett
  3. Det er bare å hoppe i det Silja! Du vil ikke angre! ;)

    SvarSlett